tisdag 3 juni 2014

På minus

Idag ligger jag på minus hos två av tre fyrbeningar. Fy vilken dum matte de har!
Chipper fick ingen frukost och var dessutom tvungen att åka bur. Det här med bur brukar inte vara något problem, men efter förra veckans veterinärbesök blev hon tydligen avskräckt. Jag var inte glad (eller smidig) när jag skulle försöka få tag på sur katt under fåtöljen...
Nu är hon i allafall på djursjukhuset och ska få ett par trasiga tänder utdragna.

Nästa på tur är Cosmos. Han ska ultraljudas så att vi ser hur cystorna i njurarna har (eller förhoppningsvis inte har) utvecklat sig. Det är ett helt år sedan senast!
När man ska på sådant ultraljud måste man vara kissnödig... och Cosmos kan för sitt liv inte begripa varför han inte får gå ut och leka i sin trädgård.
Fy så hårt livet är!

5 kommentarer:

  1. Då håller vi tummarna! Och ååå, så jag njuter nu när du är hemmavid och uppdaterar och skriver mycket, varje dag! Hurra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när jag jobbar är jag ofta så totalt slut på när jag kommit hem. Och arbetsdagarna får jag ju inte skriva något om alls -till skillnad från skolan lyder förskolan under samma starka sekretess som läkarna. Nu däremot... nu skrivs det om allt ;)

      Radera
  2. Hoppas att de inte är så långsinta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av Cosmos är jag redan förlåten... Chipper däremot har jag ju inte hämtat än. Och jag kan tänka mig att hon inte är riktigt lika lättmutad.

      Radera