måndag 30 juni 2014

På liten upptäcksfärd

Någon klär sig i skjorta och jeansshorts. Ger sig iväg för att fixa simkortet i telefonen, titta på en duschkabin och handla. Igen. Jag tycker att vi storhandlar hela tiden. Det gör vi förstås inte.

Cosmos och jag roar oss på egen hand. Vi går på upptäcksfärd i närområdet. Upptäcker en liten liten lekplats bara en gata bort, hur kan jag ha missat den? Och så hittar vi blåbär i skogen. Eller vi och vi, Cosmos hittar en död duva och det är först då jag upptäcker att blåbären har kommit.

HÄR vill jag springa, tyckte Cosmos. Men matten såg framför sig fästingar och ormar och hur besvärligt det skulle bli om han blev ormbiten precis just nu. Hela scenariot såg jag framför mig. Hur jag skulle få bära honom hem. Uppriktigt sagt hade jag lite fullt sjå med att ta bara mig själv hem, utan 25 kilo hund i famnen.
Han fick inte springa där. Idag.
På vintern är här pulkabacke. Ja, det sluttar mer än det ser ut som på bilden :)

Och nu är här sommarpratarmaraton.
Prima sysselsättning en måndag. Den sista juni.
Det blir alltså ett julibarn.

5 kommentarer:

  1. För elva år sen hade vi inte hunnit börja vänta på det som skulle hända tre veckor senare. Och nu har skrivit gratulationskort till den snart 11-åriga dotterdottern som nyligen skaffat ny kille och är jättekär...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir hon elva?! Här har ju då alla hunnit börja vänta, men det kan som sagt ta en och en halv vecka till...

      Radera
  2. Ja fy för ormbett! Jobbarkompis hund blev hundbiten nyss. Hängig värre och veterinärbesök inkl. inläggning på djursjukhuset.

    Jag har inte lyssnat på ett enda Sommar. Tänkte ladda ner ett gäng och lyssna på kommande bil och båtfärder.

    Vi väntar vidare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, hundbiten är förstås inte heller någon höjdare. Lurvig, vår förra hund, råkade i slagsmål med en av terrierna som han jobbade med på ridskolan och fick in ett riktigt bett. Den lille fick åka in och sy och sätta drän och i efterhand får man väl vara glad att det inte blev ännu värre.
      Efter den händelsen fick de två inte umgås själva längre och andra hundar var det aldrig några problem med.
      Cosmos har, peppar peppar, gått ihop med precis alla hundar hittills.

      Radera
    2. Men oj oj... nu blev det fel. Ormbiten skulle det ju vara :-))

      Hunden blev ormbiten!

      Radera