fredag 20 juni 2014

När det inte blir som man har tänkt sig...

...kan det bli ganska bra ändå.

Idag hade jag laddat för att dansa runt stången med treårigt sällskap. Maken var aningens mer laddad för den efterföljande grillmiddagen och trevligt sällskap. Tyvärr blev dansandet inställt eftersom mitt treåriga sällskap blev sjuk. I vanliga fall är vi inte alls särskilt rädda för smittor, det kan man som liksom inte vara när man jobbar som vi gör. Men just nu känns det lite onödigt att utsätta sig för feber och förkylning, därför blir det istället även en midsommarmiddag på tu man hand.

Först for vi till Sannahed och spanade in ett välplanerat, traditionsenligt midsommarfirande med ganska mycket folk men riktigt dåligt organiserad dans runt stången.
Ponnyridning, chokladhjul och lotterier, kaniner och får. Sådant, sådär som det ska vara.


 På hemvägen stannade vi även till på midsommarfirandet i Hallsberg, som ju var betydligt mindre, men riktigt mysigt!
Dragspel och någon som sjöng riktigt bra. Ingen tjusig ingång med midsommarstången, nä här bad man helt enkelt några starka kliva fram och hjälpa till... och bums infann sig en liten skara människor.
Riktigt välorganiserad ringdans med en stor ring.

Ingen ponnyridning eller chokladhjul, men väl lotteri, många glada barn och en uppskattad hoppborg.

Nu känner jag att jag har fått en dubbel dos av trevliga midsommarfiranden :)
Mysigt som bara den.
Nästa år hoppas jag att danskompisen är frisk!

4 kommentarer:

  1. Lugnt och stillsamt här också.
    En fin liten stång, med två svenska flaggor i toppen - en åt var sitt håll - det tycker jag om.
    Det blir himla fint.
    Och barn och stora som dansade och skrattade och föll i diket som prästens lilla kråka.
    Åååå, så roligt dom tyckte att det var!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, några flaggor i toppen var det inte här. Och i Sannahed dansade man farmors lilla kråka... och man tvättade inte utan spelade basket tidigt en måndagsmorgon. I Hallsberg gick de tre små gummorna på marknaden uti Hallsberg. Ingen ordning alls ;))
      För övrigt var det precis som det ska -alldeles precis lagom utan en massa tivoli och saker runt omkring.

      Radera
  2. Vad synd att du inte tänkte på Mira för hon ville så gärna iväg o dansa. Men jag jobbade o Melker ville inte åka iväg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att jag tänkte på Mira, men jag trodde att ni skulle till Vedevåg?!? Åh, ni skulle ha ringt, hon hade ju kunnat följa med även om Molly varit frisk!

      Radera