torsdag 26 juni 2014

Kvällen

Tidigare under dagen, när maken jobbar i trädgården, är Cosmos hemskt missnöjd. Han vandrar fram och tillbaka, lägger bollen i mitt knä när jag sitter ute, pratar ljudligt och när jag ligger på soffan sitter eller ligger han och tittar på mig hela tiden.
Missnöjd. Uttråkad. Med väääärldens tristaste husse och matte!

Vagnen står på vädring, om nu någon undrar varför den står framme sådär.
Men så blir det kvällen. Cosmos är kvällstrött. Lägger sig. Somnar. Sover sig igenom fotbollsmatchen. 
Sedan bestämmer sig hussen för att ta en powerwalk.
Om man säger som så, ingick det inte alls i Cosmos plan att kliva upp och trava iväg på det där viset. Av-knappen var liksom hårt intryckt och släppte inte förrän de kommit en bit på väg.
Jag kan inte låta bli att fnissa lite åt dem när de går.

Under tiden vattnar jag blommorna. Lägger ut det fantastiska medlet snigelfritt.
Bakar scones.
Förundras över att golvet jag skurade med såpa tidigare idag redan är så skitigt.
Men det är lite härligt. Det syns att det bor någon här, tänker jag :)

2 kommentarer:

  1. Så det fungerar bra snigelfritt? Men vi får ju strö ut runt hela tomten och nere mot vägen ...:, torde väl bli ruinerade på snigelmedlet ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm det var rätt dyrt... Men effektivt. Ja tro inte att här blev snigelfritt, men det blev stor skillnad. Jag har strött längs skogsremsan, runt landen och runt ytterligare några buskar där de tycks trivas extra bra. Ja och så går jag ju ändå ut som liemannen med min spade om kvällarna ;)

      Radera