tisdag 17 juni 2014

En liten utflykt

Idag for vi på utflykt igen. Jag älskar utflykter!
Tyvärr blev det inte riktigt som vi tänkt oss, för vi hittade inte till Hultsjön, vårt utflyktsmål, utan hamnade istället vid Tisarestrand.
Där var förvisso också fint, men väldans hundovänligt med hundförbudsskyltar på alla åtkomliga platser vid sjön.
 Cosmos fick följa med ändå, förstås, men fick behålla snöret på. Ett dopp fick han sig till och med och då var förstås lyckan total :)
Och så dukade vi upp de nygjorda pirogerna och tittade på tärnor och skrattmåsar och pratade om fotboll, och miljörapporter och google och en massa annat.
Nästa gång ska vi minsann försöka hitta hultsjön, som ska vara ett hundvänligt ställe.

2 kommentarer:

  1. Och jag ler åt sittunderlaget! Så där skulle jag också vilja vara .., min syster är sån .., hon har alltid sittunderlag när vi ska på utflykt och jag sitter på bara rumpan ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har alltid två sittunderlag liggandes i väskan. Just här fanns det en (ganska) torr bänk, men inte sällan har vi varit i skogen efter ett regnväder och sådär värst jättekul är det då inte att slå sig ner på en blöt mossig sten eller stock. Sittunderlag är viktiga saker ;)

      Radera