lördag 7 juni 2014

En komposthög mindre

Jo men till slut så. Atleverket hade öppet och maken förlängde hyrtiden på kärran och så kom Ösregnet med stort Ö.
Men efter regn kommer solsken.
Torra kläder, av med en massa annat skräp också, välbehövlig mat, skura leriga hundspår från köksgolvet (Cosmos var förstås med och grävde idag...) och sedan var all energi alldeles totalt slut.
Jag lägger mig på soffan och maken kommer med vattenmelon och Cosmos och Chipper tränger ihop sig i fåtöljen, Chatter på ryggstödet.

Det är förstås inte klart där ute vid gamla komposthögen. Mycket som ska dras upp. Grävas och vändas. Gräsfrön och fler pallkragar. Och så ska komposterna omplaceras och göras i ordning. Bland annat.
Men inte idag.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Tänk på att "Rom byggdes inte på en dag".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte jag som ska ha störst eloge :) Och det här måste vi ta tag i, annars kommer det att växa upp massor av ogräs igen...

      Radera
  2. Alltså, jag hade den mest underliga dröm om dig i natt! :-) Du och din man bodde tydligen i min svägerskas hus (som såg helt annorlunda ut inuti med stupande branta och smala trappor som var helt hopplösa att gå i som höggravid). Och så fick jag följa dig när du rörde dig i huset som på film. Och du och din man blev osams när du ville köpa nya underkläder för att dina gamla var utnötta och trasiga (jag SA ju att det var en helt knäpp dröm!). :-D Du blev så arg att du vaggade ut, höggravid och ovig, och skulle dra till skogs fast det var extremt tidigt på morgonen. Sen övergick drömmen till någon slags underlig agent-/mysteriefilm och du byttes ut mot andra personer.

    Jag känner mig sååååå normal! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, är det kanske bloggandets baksida -att figurera som i en dokusåpa i andras drömmar ;)
      Nog för att här finns en mindre rolig trappa som vi borde sätta halkskydd i, men till skogs har jag ännu inte rymt. Och oense är vi förvisso ganska ofta -det vill säga att vi inte tycker lika och diskuterar. Osams i bemärkelsen vara arg, höja rösten eller klampa iväg, det är däremot ytterst sällan (aldrig? jag kommer inte på en enda gång...) förekommande.

      Själv kommer jag nästan aldrig ihåg vad jag drömt. Men det är kanske tur ;)

      Radera