onsdag 11 juni 2014

Efit

Ja, så var det dags för efit igen.

Runt halv sju
har bästa maken kommit med frukost på sängen åt mig. Chatter har redan fått frukost och nu intagit Prickens säng.
 Runt halv åtta
kommer jag ut från badrummet och Cosmos har gömt sig under bordet. Han brukar gå dit om han tycker sig ha hört något läskigt. Alldeles speciellt om det ligger en trygg kattdam där.
 Runt halv nio
är jag ute i trädgården och plockar rabarber. Nu ska det bli rabarberpaj igen.

Runt halv tio
ställer jag ordning en liten frukostbricka till den lillebror som just ringt och meddelat att han är på väg och att han är "hongrig". Kaffe i bryggaren och ägg på g på spisen.
 Runt halv elva
har jag fikasällskap av pappa och lillebror.
 Runt halv tolv
har det visat sig att yr hade helt rätt. Regnet kom. Chatter får uppmärksamhet och Cosmos blir avundsjuk. Det här är faktiskt hans kompis!
 Runt halv ett
passar det prima med lunch.
Runt halv två
är vi ganska trötta här hemma, fyrbeningarna och jag. Regnet smattrar mot rutorna och vi önskar oss lite åska också.
 Runt halv tre
 går vi på en liten promenad
Runt halv fyra
har maken kommit hem. Välförtjänt tidig dag efter alla sena...
 Runt halv fem
springer Cosmos runt i trädgården...
 ...medan jag sprayar lusangripna blommor (främst rosenknoppar) med såpavatten.
 Runt halv sex
är det matdags för fyrbenta.
Runt halv sju
har vi en målardam här på konsultation. Hon pillar färg (det är inte svårt, här flagar ju för fullt) och undersöker underlag och jag antecknar flitigt. Ingen tid för fotografering...

Runt halv åtta
har jag freakat ut över en nyupptäckt fuktskada av obestämd storlek i taket. Maken tar det hela med ro, menar att vi kan inte göra något ikväll i allafall och att vi faktiskt måste äta oavsett.
Runt halv nio
har jag pillat ner ytterligare några blommor i vasen. Nu tar vi kväll.

7 kommentarer:

  1. Härligt alltsammans och jag ler åt modige Cosmos där han sitter under bordet ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är verkligen inte så modig, den här hunden. Jag undrar hur ofta han går och sätter sig där när vi inte är hemma...

      Radera
  2. Ja, jag tittar in igen ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit urdålig på att kika runt idag... Det får bli en bloggrunda i morgon igen!

      Radera
  3. Passar på och säger hej! Såg att du kommenterat på min blogg som faktiskt uppdaterats nyss. Fin trädgård ni har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag genast kika.
      Trädgården är ett projekt. Det gäller att vinkla kameran åt rätt håll ;)

      Radera
  4. Nämen hehe, stackars hunden! ;) Tur han har trygga kattkompisar. ;)

    SvaraRadera