onsdag 25 juni 2014

Den Stora Tröttheten och ännu mera trädgård

Här är det förvisso bättre idag, men den stora tröttheten har slagit till som en blixt från klar himmel.
Jag kan inte minnas att jag någonsin tidigare har varit så trött... eller sovit så mycket. Och bäst av allt är -det gör ingenting. Jag kan lufsa runt här i min egen värld och sova precis exakt så mycket jag vill, utan att behöva ta hänsyn till någonting alls.
Nästan.

Cosmos långpromenerar med hussen och gör mig sällskap däremellan.
Chatterkatten busar runt med stor uppburrad svans, men kommer sedan och lägger sig upp och ner, nära nära.

Och jag förstår att ni är dödligt trötta på den här trädgården nu, men jag verkligen älskar min trädgård och alla små projekt däri. Just nu är det ogräsigt, vildvuxet, halvklart eller helt oklart med många mer eller mindre eller inte alls färdiga planer. Det får vara så.
Idag är i allafall en liten krusbärsbuske på plats. Jag vill gärna ha ner så många bärbuskar som möjligt i år, väl medveten om att det ofta tar några år innan de etablerat sig...
Jordhögen ska bort förstås. Där vill jag ha en liten hallonhäck istället. Ett bärbuskeland med täckbark.
Helst skulle jag vilja ha kantsten runt om, men satan i gatan vad dyrt det är (synd att man inte får hämta från återvinningscentralen, jag såg att det låg där...). Så länge sår vi gräs ända fram.

På framsidan har vi en liten blåbärsplanta. Shoppad för ett litet tag sedan till ett mycket billigt pris bland ledsna växter. Vi får väl se hur (eller om) den tar sig så småningom.
Och alldeles intill frodas vår rosenkvitten. Eller en av dem, vi har fyra stycken i trädgården.
I höst ska här provas kvittenmarmelad! Kan man göra något annat av kvitten? (ja, förutom gelé)

6 kommentarer:

  1. Alltid roligt och intressant att hålla på i trädgården, och titta vad andra gör! :) Som ett kinesiskt ordspråk säger, att vill du vara lycklig, så skaffa en trädgård. :) LM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant som det var sagt :) I den här trädgården är det just nu mer planer, färre projekt och absolut ingenting klart.

      Radera
  2. Min hemsnickrade teori om tröttheten är att det alldeles strax är dags så kroppen ser till att få vila :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är mycket förtjust i den hemsnickrade teorin och har inget emot om den stämmer :D

      Radera
  3. Och här är en som tycker att det är hur intressant som helst att titta in i andra trädgårdar! Fortsätt du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur för här blir mycket trädgård just nu :)

      Radera