fredag 23 maj 2014

Sista arbetsdagen

Så blir det då fredagsmorgon -den sista arbetsdagen.
Jag vaknar tidigt och känner mig nästa så där födelsedagspirrig som man gjorde när man var liten (ehm, jag gör det förvisso fortfarande men...).
Vi åker till dagis med Cosmos och lämnar kort och en liten chokladask. Tackar för året som gått. 
 Strålande sol och sommarkläder.
Doft av svettiga barn och solkräm. Sommarben (ja inte på mig, men på barnen).
Av rara föräldrar får jag choklad och kort med snällord.
Och bästa arbetskamraterna har fixat chokladkaka med jordgubbar och grädde. Barnen får glass.
Och jag får en finfin hortensia (jag kommer alltid att tänka på Azorerna när jag ser hortensior).
Det känns nästan som skolavslutning.
Pratar med chefen och lovordar mitt fantastiska arbetslag.
Lämnar in nycklar och tycker att just det faktiskt känns lite konstigt. Så definitivt.
Slutar tidigt och far till vårdcentralen för att lämna lite prover. Hämtar maken och Cosmos.

Och nu, nu ska jag inte jobba på minst ett år är planen. Lite konstigt är det för inte sedan jag själv var riktigt liten har jag varit hemma så länge. Det har varit dagmamma och dagis och skola och jobb och ridinstruktörsutbildning och jobb och studier och mera jobb.

Vi firar lite med gott fika, sitter i skuggan.
Lavendeln jag fick från mina chefer doftar så gott på bordet. Den ska planteras ut så fort jag har bestämt var.
Cosmos ligger i skuggan och tuggar märgben.
I tvättmaskinen snurrar kuddar och täcken i miniformat.
Man kan absolut ha det sämre!


12 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskar dig fina väntedagar framöver. Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Grattis kära Karin .., hoppas nu att du kan njuta storligen av allt som väntar och tänk, så mycket roligt efteråt också! Stor kram härifrån!

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig härliga dagar och all lycka!

    SvaraRadera
  4. Monet, Elisabet och Ruta Ett; Tack! Fast än är det ju ett bra tag kvar. Jag räknar med att hinna med ungefär hur mycket som helst innan :)

    SvaraRadera
  5. Det är något så alldeles fantastiskt, att ha förmånen, att vara hemma med sina barn! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Vi räknar och funderar på hur vi ska kunna vara hemma så länge som möjligt -det kommer inte att bli så länge som jag vill.

      Radera
  6. Gud så härligt! Önskar dig en underbar ledighet och ser så fram emot att få läsa om din tid med pricken sen :-D.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kommer absolut att bli väldokumenterad, det känner jag mig rätt säker på :)

      Radera
  7. Ja, det känns mysko att man ska vara hemma ett helt år. Och det där med nycklarna känner jag också igen. Fick ge mina till tjejen som jobbar 20% för mig så hon kan öppna. Kändes väldigt mysko :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nycklarna var nog det som kändes allra konstigast. När går du på semester?

      Radera
  8. Till midsommar, 4 veckor och 17 arbetsdar kvar :D 16 om man räknar bort studiedagen :P Ganska lagom till er BF så om du går över tiden kan vi fördriva tiden tillsammans där ett tag ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prima. Mycket välplanerat må jag säga:))

      Radera