onsdag 7 maj 2014

R.I.P Herr Snabeldrake
tack för lång och trogen tjänst
Någonstans sitter någon och fnissar. Tänkte att nä, nu rackarns, nu har de det för bra där nere, nu får vi allt ta och röra till lite.
Bara på materiell nivå dock.
I söndags sade jag på förekommen anledning att det är ju himlans tur att det är full lön den här månaden. På tisdagen blev jag sjuker. Eller redan på måndagen om man ska vara nogräknad. Jojo.

Och när maken kom hem idag upptäckte han att bildäcket var alldeles platt. En skruv. Reservdäck på. Dags att shoppa nytt däck.
Medan maken står ute på garageuppfarten och byter däck i spöregnet tycker jag att jag också borde göra någon form av insats. Snabeldraken släpps ut för sin vanliga rastrunda. Han hostar en gång och är sedan död. Stendöd.

Det är inte en dag att köpa trisslotter på.
Eller så är det just vad det är.

Nåväl, det hade förstås kunnat vara värre. Nu blir det ruggvädersmys i soffan. Tända ljus. Jag vet vem som kommer att somna. Det är inte maken :)

4 kommentarer:

  1. Lider med ditt elände. Visst hade du en fin bild på mig och Jocke från bröllopet när vi står framför rådhuset? Jag har tänkt att skicka iväg lite bilder på framkallning och tänkte att den skulle bli en. Har du möjlighet att skicka den till mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan maila den. Tyvärr kisar ni eftersom ni har solen rakt i ögonen... eller så kan man välja att se det som att ni strålar ikapp med solen :)

      Radera
  2. Men det är ju ganska typiskt .., det brukar rasa samtidigt ,-)
    Ja, det var ju stor tröst, ser jag.

    SvaraRadera
  3. Men nu håller vi på att stifta bekantskap med en ny liten drake, en allergivänlig och. mkt tystare :)

    SvaraRadera