söndag 11 maj 2014

Kravlös söndag

Igår var en aktiv dag. Ganska i allafall. På hemmaplan.
Idag är det regntungt, småblåsigt och riktigt ruggigt.
Och jag vaknar dunderförkyld. Igen. 
Det är sådana dagar det är trevligt med helg. Jag kan tillbringa dagen på soffan, med en pappersrulle och en snorpapperspåse och tycka lite synd om mig själv. Ha en katt eller två som sällskap, titta på teveprogram jag annars aldrig skulle ha tittat på, kura under filten, leta virkmönster, läsa bloggar och bli serverad glass.

Så alldeles totalt kravlöst.

7 kommentarer:

  1. Jobbigt att du blivit sjuk igen. Jag har blivit inspirerad av din tanke att ersätta all plast i köket och kommer från och med nu undvika att köpa plast. I nuläget behöver jag införskaffa matlådor men har insett att det verkar omöjligt att hitta några i metall. Har du någon idé?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det övergår från inspiration till besatthet ju mer påläst man blir. Akta dig :) Vi är också på jakt efter matlådor eftersom plasten avger kemikalier i mikron (främförallt när de blir lite slitna).Vet att det finns i glas till ett skapligt pris, dock men plastlock, men minns inte var. Tipsar om gruppen Miljövänligare vardagsliv på fb.

      Radera
    2. Nu har jag kikat. Biltema ska ha bra och billiga matlådor (fast med plastlock).

      Radera
  2. Råkade springa på på medvetenmini.se. Har även ekologiska matlådor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... fast superdyra!

      Radera
    2. Aha, ja det kan jag tänka mig :)

      Radera
  3. Kikar in lite sporadiskt eftersom jag inte är en särskilt frekvent bloggläsare längre. Men ser att det går framåt för er och närmar sig en av årets händelser. :-D Kul!

    Har återigen inspirerats av bröd jag hittar i din blogg, så just nu ligger en limpa i ugnen enligt "världens enklaste". Det var verkligen världens enklaste! Ska bli spännande att se om jag lyckas få det ätligt med. ;-)

    Krya på dig, hoppas förkylningen är över snart!

    //Pernilla

    SvaraRadera