onsdag 7 maj 2014

Gnällbloggen

Nä, jag får väl helt enkelt inse att jag inte är gjord av det hårdaste virket. Ett förmodat virus, en graviditet och en allergi är som inte den bästa kombinationen och kan alldeles totalt ta musten ur en. Eller i alla fall ur mig. Och plötsligt önskar jag att jag sökt full graviditetspenning trots att det nu bara är två och en halv vecka kvar att arbeta. Så alldeles totalt slut på, sådär så att jag säger till maken att allt är mig liksom likgiltigt bara jag får sova.
Men Pricken mår bra och det är förstås det allra viktigaste av allt och mig inte ett dugg likgiltigt.
Han ligger alldeles precis på kurvan och hjärtat slår som det ska.
"Nu har han vänt sig med huvudet nedåt" konstaterar barnmorskan. "Och här är en liten kroppsdel, en fot kanske?" fortsätter hon. Och han rör sig så att det ser ut som en hel liten alien där inne.

Senare blir jag ordinerad tabletter och en nässpray som jag absolut inte vill ta förrän det krisar på riktigt (inte när det på bipacksedeln står att det inte finns tillräckligt med kunskaper om påverkan på fostret).
I morgon ska jag jobba. Tolv arbetsdagar kvar, det är ju egentligen ingenting.

6 kommentarer:

  1. Stackare! Att inte ha ork, det tar på krafterna det också! Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt otroligt att man kan bli så trött! Men nu regnar det och det vädret behåller jag gärna ett par veckor :)

      Radera
  2. Krya på dig, snart är det också Kristi flygare så då får du en extra dag ledigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast då har jag redan varit ledig en vecka ;)

      Radera
  3. Koka saltlösning med jodfritt salt. 1 dl av det ena och 1 kryddmåt av det andra. När det smakar som ljumma tårar häller du in i en näsborre i taget och spolar rent. Funkar kanonbra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är redan testat :) Men tack för ändå för tips!

      Radera