tisdag 20 maj 2014

Galna Pricken och sista arbetsveckan

Eftermiddag och maken hämtar upp mig på jobbet så att vi hinner svischa iväg till barnmorskan. 
Allt är bra och vi har inga frågor och Pricken ligger fortfarande precis mitt på kurvan. Att mäta hjärtljuden var inte bara lätt. Pricken är lika vild som han ofta är och magen böljar runt och barnmorskan tar paus och utbrister att "den är ju helt galen den där"!

Jojomen, sån är han.
Men han ligger i allafall åt rätt håll :)

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar. En tidig, en sen och en tidig.
Jag har rackarns svårt att släppa kontrollen, fast jag vet att de förstås kommer att klara sig galant. Vill gärna lämna listor och kolla igenom att allt är riktigt lättöverskådligt i pärmarna. Inte lämna lösa ändar fast det förstås är så det måste bli när man lämnar under en termin. Beställer hem så att det ska finnas förbrukningsmaterial ordentligt. Flyttar alla viktiga dokument i datorn så att annan personal kommer åt dem. Sådant. Lite konstigt känns det, att bara gå hem sådär. 

Hemma har herrgårdspionen slagit ut. Det är så fint!

7 kommentarer:

  1. Bra att ni är förvarnade att Pricken är lye "speedad" ;-)) Cosmos får en konkurrent jaga bollar och sånt kanske redan på direkten. Kanske bäst ha bilen varmkörd ifall han får bråttom ut. Hihi.

    Tre dagar, ja det måste vara en speciell känsla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, lye betyder lite :-)

      Radera
    2. Ja... Cosmos har ju lugnat ner sig lite sedan han fyllde två... Det blir alltså motsvarande 21 människoår... Ja men då så ;)

      Radera
  2. Min Örebrofödda sparkade hejdlöst i magen. Jämt. Och viftade med armar och ben efteråt också, hela sin vakna tid, och den var lååååång. Nummer två kickade till lite slött några gånger om dagen, och sov stilla sitt första halvår. Så olika...
    Kontroll som man är van att ha, är svårt att släppa. Jag vet. Skolkollen släppte jag lätt, men de barn som är vuxna nu.... Jättesvårt att inte vara med och tycka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det sägs ju att den första tiden håller de samma dygnsrytm, men vi får väl se. Fördelen är att han är perfekt tajmad lagom till makens sommarlov :)

      Radera
  3. Nästan varje natt drömmer jag om någon affär där jag har arbetat .., och så visar det sig att jag har glömt nyckeln, glömt räkna kassorna .., tagit miste på schemat osv. Och när jag handlar i affären, på riktigt, ja, då plockar jag undan tomkartonger ..., rensar bland kundkorgarna vid kassan ..., plockar upp kvitton.
    Tala om att man är yrkesskadad!
    Och om du redan ..., ajabaja .., men du har ju nånting framför dig som säkerligen distraherar och då glöms det andra bort! Ska bli spännande att se hur den lille krabaten ser ut .., vi har ju liksom fått följa med längs vägen ,-) Tack som delar med dig, mossfolk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag tror inte att jag har så svårt att släppa sedan. Det är mera det att avsluta och lämna det så att det blir lätt att ta över. Jag vet ju precis (nästan) var alla papper finns och hur jag har sorterat saker och vad som är sagt runt det ena med det tredje. Nu vill jag ju lämna det med riktig ordning och reda och på ett sätt som inte bara jag förstår utan även andra... Det kommer alldeles säkert att bli bra så fort jag har gått hem.

      Och vi tycker förstås också att det ska bli spännande att se hur han ser ut. Fast det är en månad kvar :)

      Radera