torsdag 29 maj 2014

En dag på uteplatsen

Här har jag spenderat stora delar av dagen idag. På uteplatsen med en massa fina blåklint i rabatten. Först flera timmar tillsammans med vännen Erika. Tänk att vi var jättebästisar på låg- och mellanstadiet, kom ifrån varandra alldeles, hittade tillbaka via facebook och det visade sig att vi båda flyttat till Örebro, arbetar med samma sak och nu ska vi båda få första barnet med knappt två månaders mellanrum. Det är roligt!

Sedan blev det sen lunch och långt telefonprat med mamma, också sittandes på uteplatsen.

Ja och så blev det kvällen och grillat och klyftpotatis och aningen småkyligt men väldigt mysigt. På uteplatsen förstås. Det var då bilden togs.
I fönstret speglas de fula gröna huset som ligger mitt emot vårt. Man kanske skulle gå dit med färgpytsen någon natt...
 Och inte har det blivit något bröd bakat idag... men väl en snabbt ihopslängd rabarberpaj i förmiddags.
Jag älskar att ha en trädgård!!!

2 kommentarer:

  1. Å, jag kommer ihåg ett stenhus i Ystad som målades i en knallorange färg .., fullkomligt vedervärdigt och jag tänkte, å, stackars, stackars grannar! Jag skulle nog försöka flytta.
    Och härligt med trädgård .., ja, det är det VERKLIGEN!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi flyttade in här var det huset också till salu och vi tänkte att det första en ny ägare gör där kommer absolut vara att måla om. Men så visade det sig att de hade begärt en del pengar och huset är ju inte värst attraktivt... så nu bor de kvar och färgen är fortfarande lika grön. Det ser faktiskt ut som en stor barack.
      Det intressanta är att man vänjer sig. Jag tänker knappt på det längre, annat när våra besökare kommenterar att det är synd att just det huset ligger mitt emot.

      Radera