söndag 18 maj 2014

Efit

Idag var det dags för efit igen. Och man kan väl säga att det har gått lite sådär att komma ihåg tiderna... så det får bli lite som det blir.

Runt sju
har maken precis gått upp. Chatter kommer in till mig och kollar läget, men går snabbt tillbaka ut till köket där det är frukost på g.
 Runt åtta
har maken åkt till golfbanan. På hemväg ska han förnya pendlarkortet... eller eventuellt skaffa ett rabattkort istället. Om det diskuterar vi via sms...

Runt nio
strövar vi fram bland träden.

Runt tio
rensar jag rabatten på framsidan. Tänker att bland det mest otacksamma som finns att rensa måste vara en perennrabatt.

Runt halv tolv
har mamma och pappa anlänt. Mamma har gått lös på vår ledsna häck och nu är det dags för fika.
Här håller hon som bäst på att packa upp en ursöt body till Pricken :)

Runt kvart över ett
har jag som alldeles glömt bort tiden igen. Vinkar hejdå. Cosmos undrar om de verkligen ska åka redan.

Runt två
tar vi det lugnt i skuggan.

Runt tre
då har jag åter, utan framgång, försökt puckla på bålgetingen med kvasten. Funderar nu istället på om jag ska låta henne fortsätta boa in sig, hålla efter lite andra getingar och sedan ringa anticimex. Bålgetingar i all ära, men att ha dem precis ovanför sin uteplats är ingen höjdare.

Runt fyra
ligger köttet på grillen.

Runt fem
har vi precis ätit klart. Någon är inte så imponerad av det här med efit ;)

Runt sex
äter två av tre fyrbeningar kvällsmat. Cosmos och hussen är på långpromenad.

Runt sju
har vi ätit efterrätt ute. Suttit under taket och tittat på stora regndroppar. Nu svidar jag om i sovrummet. Mysbyxor. Chansar på att det blir så mycket regn att jag inte behöver vattna rabatterna.


Nu blir det kvällen här.

11 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Inne och kikar på din dag. Vilken härlig header bild du har! Sprack upp i ett jätte leende! Tack för det!

    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han ger oss mycket glädje varje dag. Alltid glad och full av energi :)

      Radera
  2. Vad fint väder ni har! Här har det bara regnat hela dagen. Jag började med EFIT men så missade jag en timme och nu tror jag att jag ändå gett upp :-). Nästa gång så. Vad fin perennrabatten ser ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit ett underbart väder. Först på eftermiddagen mulnade det på och det var nästan skönt efter all värme.

      Radera
  3. Kikar inom och ser att också Du har fint väder :) Här har det dock mulnat på...

    På återseende

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här kom regnet nu. Men det gör inget alls, då kanske jag inte behöver vattna rabatterna.

      Radera
  4. Kul att få vara med på din söndag .., tack och bock!
    Ps. Vad är det ni har för växter mot väggen nära dörren? Inte tomater väl som är så höga ...?Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det är tomaterna som verkligen skjutit i höjden. Tyvärr blev de också rätt brända i solen... vi får väl se om de klarar sig. Har en för mig ny sort i år, så det blir till att utvärdera efter sommaren :)

      Radera