fredag 30 maj 2014

Det här med att syna i sömmarna...

Att något inte tål att synas i sömmarna har plötsligt fått en mer bokstavlig, konkret betydelse...
Och nä, jag har inte heller under de senaste åren plötsligt utvecklat någon talang för det här med att sy.
Hur som helst fick jag en symaskin i julklapp och den har blivit uthämtad först nu. Om man inte är så kräsen, är det faktiskt rätt praktiskt (ja, det är alltså inget fel på maskinen, tvärtom, den gör nog sitt bästa för att göra något av det hon som sitter vid pedalen försöker åstadkomma).

Ett påslakan och örngott till vagnen samt ett babynest har det hittills blivit.
Det är inte riktigt så platt upptill som det ser ut på bilden. Och jag tycker att tyget var gulligt med små igelkottar.

4 kommentarer:

  1. Fina pyssliga saker! Ni ser ut att ha det härligt och verkligen spännande med babyn!!! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har det verkligen nästan hur bra som helst tycker jag :)

      Radera
  2. Jättefint!

    Ååh vad jag längtar! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad gullig du är :)
      Det tål som sagt inte att granskas så noga... men om man tittar snabbt så. Jag var tvungen att ta en bild innan jag stoppade det i tvättmaskinen. Det återstår att se hur det ser ut efteråt ;)

      Radera