fredag 16 maj 2014

Dagens arbetsplats

Jag älskade att studera! Jag älskade friheten, att till stor del kunna förlägga såväl plats som tid själv och att kunna gå "all in" utan en massa omkringmoment. Det är som alldeles lyxigt!

Ungefär likadant känns det idag. Jag jobbar hemifrån!
Lägger scheman helt utan störningsmoment. Pillar med siffror, flyttar om, räknar tider, bläddrar bland papper, känner mig emellanåt en liten smula uppgiven när det inte går att få till riktigt så bra som jag önskar, tittar ut på ekorren och sädesärlan och den lilla rödhaken och jobbar vidare.
Dricker te.
Och tycker att det här med att jobba hemifrån är ungefär precis hur bra som helst.
Lyxigt.
 Dagens sällskap
är förstås den trefärgade hunden .
I rättvisans namn bör även Chipperkatten nämnas. Cosmos övergav mig för sin säng i går/natt när jag jobbade med det här, men Chipper låg på stolen bredvid heeeela kvällen och intog samma position bums jag satte mig nu på morgonen.

Så har vi det idag.

5 kommentarer:

  1. Härligt för dig! Är du föreståndare på förskolan, eller ...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns (tyvärr) inga föreståndare på förskolorna längre. Jag är arbetslagsledare -har hand om inköp, fakturor, ledigheter etc, samt har ett övergripande ansvar för att kvalitetsrapporter, arbetsplaner, vikarier och att en massa annat blir gjort och fungerar. Turligt nog har jag också ett himlans superbra arbetslag! Nu var det dock personalschemat för de sju förskolor som har sommarsammanslagning tillsammans som skulle göras.

      Radera
  2. Låter som en skön tillvaro, du verkar ha arbetsmoral. Jag måste riktigt bossa med mig själv för att komma igång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag har snarare svårt att sluta och måste bestämma mig ordentligt för att ta en paus eller avsluta för dagen. Och så vill jag sitta hemma i lugn och ro. När maken och jag skrev uppsats var vi helt olika -jag ville ju absolut vara hemma. Han hade jättesvårt att fokusera hemma och ville absolut åka till universitetet eller biblioteket (där jag mest satt och tittade på folk ;)).

      Radera
  3. Det är verkligen så bra att kunna jobba hemifrån ibland!

    SvaraRadera