söndag 27 april 2014

Vårvärme

Redan strax efter nio visar termometern på sjutton grader i skuggan.
Maken har rotat fram shortsen och begett sig till golfbanan. Muttrat något om att han inte kan förstå att han alltid blir så sen (det kan inte jag heller) och att någon (?) har gömt hans tröjor.

Cosmos och jag tar oss en promenad till det som en gång var folkets park och numera ska föreställa en stadspark. Det är så grönt! Nästan lysande.
 Och där hörs massvis av fågelsång. Jag hör många bofinkar, rödhaken, talgoxar, entitor, blåmesar och duvor. Ja och så läten vilka jag inte alls kan identifiera.
Konstaterar att om värmen håller i sig kan liljekonvaljerna absolut slå ut till den nittonde maj i år.
 Ja och så hackspettarna inte att förglömma. Här finns så många av dem och vid ett tillfälle ser jag fyra stycken samtidigt.
Nu är det dags att plantera om lite fler tomater och chiliplantor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar