onsdag 30 april 2014

Valborgsmässoafton

Efter jobbet hämtade jag upp Cosmos, maken och sedan blev det en tripp till Karlskogaland. Pizza hemma hos mor och far och volborgseld i Lunedet. Jag tror att det kanske är ett av de få ställen där det inte skjuts fyrverkerier och det uppskattas!

Brasan var lite mindre än vanligt och bestod mest av ett gammalt staket...
 Vackra omgivningar och glass. Ja och mamma var lika tokig som vanligt.
Det tog inte alls lång tid innan brasan brunnit ner.
Redan före åtta var vi åter hemma och övervägde ett ögonblick att gå en sväng till valborgsfirandet vid hembygdsgården här. Men brasan tänds nio och skjutandet börjar halv tio. Vi tar en soffkväll istället 

5 kommentarer:

  1. Gör ni rätt i!
    Räcker väl med en brasa, annars blir ni nog överhettade.
    Trevligt att ni kom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här halvslumrade vi framför Valborg i Lund, vaknade till lite med ett öga när smällandet började, drack lite te och förflyttade oss sent in på nattkröken till sovrummet. Action på hög nivå. Eller inte.

      Radera
  2. Lika lugnt som där jag var. Inte en enda berusad person och inga smällare. Mest barnfamiljer och en jättebrasa. 4-gårdens folk förstår nog det där med djur och smällare.
    Jag som inte är så van vid djur, blev totalt förälskad igår, i två små lamm som nödbodde på altanen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg dem i ditt inlägg. Så jättesöta.
      Och när det gäller fyrverkerier har jag svårt att förstå det över huvudtaget. Så mycket pengar, så mycket gifter och så mycket onödigt lidande. Men absolut, jag kan väl sträcka mig till att acceptera dem på tolvslaget på nyårsafton. Dock aldrig för privat bruk.

      Radera
  3. Håller med. Sen glömde jag ett H i 4H- gård.
    Här smälls det rejält både vid valborg och nyår, många slantar går upp i rök. Hur har folk råd?

    SvaraRadera