onsdag 23 april 2014

Skilda sovrum

När vi flyttade ihop pratade vi om det här med skilda sovrum. Ja inte för vår del, det var inte alls aktuellt för vår del då förstås. Mer i allmänhet, främst kanske på äldre dagar. Som en diskussion.
Och han som då var nybliven sambo hade absolut ingen förståelse för något så urbota dumt som skilda sovrum.

Såhär ett antal år senare, en tidig vardagsmorgon, låter det helt annorlunda.
Då har nämligen en av oss plågats av en förfärlig allergi och tydligen snarkat något alldeles förskräckligt. Om vi säger som så var den andre av oss inte längre alls främmande för det här med skilda sovrum. Eller i allafall för att tillbringa en natt på soffan.
Så här kan det se ut när man om natten återvänder till sängen. Alla sover. Jag tror inte ett dugg på
att de har störts av ett förfärligt snarkande ;)

7 kommentarer:

  1. Du får skicka sambon till egenvårdshyllan på Apoteket.
    Eller är det du som snörvlar och snarkar...? Jo så är det ja....

    Snörvlat och kliat i ögonen här idag också inkl stentrött. Jag brukar klara mig snälla pollenvårar. Den här våren är inte snäll har jag konstaterat. Kli i halsen också.

    Uh vad synd det är om oss ;-)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig tidigare reagerat så mycket som nu. Det är förfärligt synd om oss ;)
      (fast jag menade verkligen verkligen samtidigt att jag är jättejätteglad över att inte vara pälsdjursallergiker!)

      Radera
  2. Här hos oss, här är storsnarkaren själv fortfarande helt främmande för skilda sovrum! Själv håller jag det inte för otroligt, att en vacker natt, så... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde faktiskt att han skulle gå och lägga sig på soffan i gårkväll... men så blev det inte :)

      Radera
  3. Å, jag tycker synd om er som är pollenallergiska! Jag har heller aldrig sett pv så dålig .., han duschar ibland flera gånger per kväll och då lättar det .., men oj, vad det kliar i hans ögon! Och det här med snarkning ..., vi kommer säkerligen att ha skilda sovrum vad det lider .., det hade jag i mitt förra äktenskap - fast nu är det väl jag som står för oljudet - och pv är tålig, mild och god och uthärdar ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, maken brukar också uthärda... men jag slog visst någon form av rekord härom natten ;)
      Att först sitta under björken och därefter klippa gräsmattan var kanske inte de bästa aktiviteterna att ägna sig år strax före sängdags.

      Radera
  4. Hihihi. Roligt inlägg :-D.

    SvaraRadera