onsdag 23 april 2014

Liiite nedräkning fast det är lång tid kvar

Bilden togs i Malmö och har egentligen alls ingenting med inlägget att göra.

Om precis exakt en månad har jag just avslutat sista arbetsdagen. Det är rätt precis tjugo arbetsdagar kvar.
De sista utvecklingssamtalen i morgon.
Ja, sedan är det ju ytterligare en månad innan Pricken kommer... om han kommer när han ska.
Vi har prioriterat bort sommarens totalrenovering av badrummet, diskuterar skötbord och planerar målningen av huset. Telefonpratar med Anna som för drygt en vecka sedan blev mamma till en liten Molly.

Och på jobbet får jag gåshud på armarna när fina barnen övar på "Idas sommarvisa". Maj är verkligen en månad när det händer mycket i förskolan (också). Det är aktiviteter på skolan, vårfest för både barn och föräldrar, förskolans dag, flera inskolningsbesök med alla blivande skolbarn och alla blivande femårsgruppsbarn, överlämnandesamtal och så både apt och föreläsning. Ja och så ordinarie verksamhet utöver det med projektarbeten, utflykter till skogen och mycket annat. Kvalitetsredovisning ska skrivas och hösten börja planeras lite smått. Föräldrar till alla barn som då ska skolas in ska kontaktas.
På kontoret har jag gjort mitt bästa för att allt ska vara lätt att ta över för den som ska ta över efter mig. Struktur och tydliga system. Gamla papper arkiverade eller utrensade. Alla dokument och handlingsplaner är flyttade från min mapp i datorn till en gemensam mapp, sådär så att hela arbetslaget kommer åt det.

Ja och det är ju som sagt en månad kvar på jobbet. En månad är ändå ganska lång tid.
Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Låter klokt vänta med badrumsrenoveringen. Säkert tillräckligt med "nyinflyttad Prick".

    En månad går fort tror jag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En månad på arbetet och två månader till Pricken. Alla har sagt hela tiden att tiden går så fort... men jag tycker nog alldeles bestämt att den har gått väldigt långsamt jag. Vi tror också att det är fullt upp med husmålning och Pricken :)

      Radera