lördag 26 april 2014

Efit

Uppdaterat klockan sju
...och klockan tjugo över åtta

Idag är det så dags för efit igen. Jag har närapå sovit som en prinsessa, med allergitablett och en massa kuddar.

Runt halv sju
sover någon fortfarande gott i vår säng. Chipper däremot påtalade redan för en timme sedan att det var frukostdags. Cosmos och maken snusar ikapp.

Runt halv åtta
äter de fyrbenta frukost.

Runt halv nio
ska det just bli lite frukostbakning. Vi försöker, allteftersom plasten blir utsliten, att byta ut den mot metall. Inte fanatiskt, men ändå med naturskyddsföreningens rekommendationer i bakhuvudet. Det är intressant att det tänket ännu inte är mer utbrett i samhället.

Runt halv tio
äter vi frukost i trädgården.

 Runt halv elva
leker Cosmos med sin fotboll och vill absolut inte på några villkor gå in från sin trädgård.

Runt halv tolv
har jag aktat mig från pollen. Satt mig inne och ägnar mig åt något så spännande som bankärenden. Väl medveten om att detta är sista månaden med full lön.

Runt halv ett
är vi på väg till det stora köpcentret.

Runt halv två
har vi utnyttjat "köp tre, betala för två" på skokanonen och maken kan äntligen ställa undan vinterskorna...

Runt tre (jag glömde tiden lite)
tar vi Babyproffsen och Blomsterlandet. De ligger rätt nära varandra som synes. Resultatet blev två säckar jord...
Runt halv fyra
kör vi hemåt


Runt halv fem
har vi precis kommit hem till oväntat men välkommet besök. Makens bror, svägerska och båda hundtjejerna gör en fikavisit.

Runt halv sex
försöker Cosmos fortfarande att flirta in sig, men det går verkligen inget vidare.

Runt halv sju
plockar jag gräslök att ha i potatismoset.
Längtar lite efter att även kunna skörda tomater, sallad och rädisor.

Strax efter åtta
har jag gett upp det här med efit för idag. Vi har ätit gott grillat, katterna ligger i varsin fåtölj på övervåningen, maken spelar Zelda i vardagsrummet och Cosmos ligger alldeles nedanför i sin lila säng.
Så har vi haft det idag :)

19 kommentarer:

  1. Tittar förbi hur eran soliga dag varit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit ett underbart väder!

      Radera
  2. Hejsan, kul att se att många fortfarande gör EFIT trots långt uppehåll för mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det blir allt färre... men kul är det!

      Radera
  3. Det ser ut att ha varit - och är - en fin dag i Närke också ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. När vi åkte förbi golfbanan var där flera som var ute och spelade i shorts...

      Radera
  4. Svar
    1. Några i allafall :) För mig är det verkligen livet, att ha djur runt omkring mig...

      Radera
  5. Fy bubblan, för allergi! Kan det inte vara så att det ger med sig efter graviditeten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar vara allergisk mot gräs och hö och känna av pollen lite... men jag hoppas verkligen att det beror på graviditeten att jag blev så här mycket allergisk i år! Mest trist känns det att behöva äta tabletter som det inte finns tillräckligt med forskning på, varje dag under de två sista månaderna.
      Nu har jag gnällt klart ;)

      Radera
  6. Kikar in på din dag. Det är en härlig tid nu tycker jag trots allergi. Det är så gott med egenskördade grönsaker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir bara lite egna grönsaker i år. Men absolut bättre än inga alls :)

      Radera
  7. Ja, jag missade EFIT som vanligt. Men jag tycker det är så kul att läsa andras EFIT :-). Verkar ha varit en jättefin dag. Och fina bilder (som alltid). Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt lättmissat. Av en slump upptäckte jag igår kväll att det var just idag :)

      Radera
  8. Just det, räkningarna ska betalas - och deklarationerna göras - och jag som bara vill njuta av vädret ...
    Så tråkigt att vara allergisk och inte kunna njuta av våren fullt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deklarationen var i år så enkelt att det här räckte med ett sms. Räkningarna däremot betalar sig ju inte riktigt lika lätt...

      Radera
  9. Tittar förbi resten av din dag :)

    SvaraRadera
  10. Nu ..., tittar jag in! Härliga bilder och stackars Cosmos som inte fick till det med dom tjusiga damerna ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han gjorde verkligen sitt bästa och de luktade sååå gott. Men lättflirtade var de inte :)

      Radera