fredag 25 april 2014

Allergireaktion

Jojomensan. Idag har jag fått en ny erfarenhet.
Tidigare har pollenallergin yttrat sig som snuva, kliande ögon, våldsamma nysningar och hosta.
Numera vet jag också att grejen i halsen kallas gomspene och att den hastigt och olustigt kan svullna till oanade proportioner. Det är, kan jag meddela, ingen angenäm upplevelse.

Ett doktorsbesök senare är jag nu ordinerad att äta mina allergitabletter varje dag. Det finns inte tillräckligt med forskning på allergitabletter under graviditet, men det är bestämt ännu värre för bebisen att mammans hals svullnar igen.
Så var det med den saken.

2 kommentarer:

  1. Exakt så är det! Viktigt att du mår bra!
    Gör som doktorn säger!

    Hälsningar från mig i branschen, t o m lite i allergiområdet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det känns lite olustigt att under så lång tid dagligen äta tabletter som det inte finns tillräckligt med forskning på. Å andra sidan var morgonens upplevelse också minst sagt olustig, så jag gör väl som doktorn och fru sköldpadda säger :)

      Radera