onsdag 12 mars 2014

Nästan så bra som det kan bli

Ja, det kan förstås alltid bli bättre, saker och ting, tänker jag i nästa mening. När vi fått upp lite buskar som insynsskydd och fått ordning och så.
Men ÅH så underbart det är med vår!
Och jag slutar tidigt och hämtar Cosmos på dagis och solen skiner och värmer.
Hemma blommar krokusen för fullt och en humla flyger fram och tillbaka, kryper ner i en blomma, surrar lite och flyger sedan vidare till nästa.

Herr koltrast som sjöng så vackert i morse är nu alldeles tyst, men en duva hörs, en talgoxe eller flera, och då och då passerar herr och fru skata med kvistar i munnen.
Årets första fika ute i solen. Cosmos ligger vid mina fötter.
 

Och nu bär det snart av till ridskolan med gudbarnet.
Jag är rätt förtjust i alla våra årstider, men just nu bara älskar jag våren!
(precis samtidigt som jag skriver det fladdrar vårens första fjäril förbi)

2 kommentarer:

  1. Ljuset och solen gör en alldeles gladsprittig i hela kroppen! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart! Fast idag har det allt varit väl kalla nordanvindar... eller så är jag bara extra gnällig eftersom jag just upptäckt att rådjuren har tuggat i sig hela vårigheten i vår trädgård.

      Radera