söndag 23 mars 2014

Fint och funktionellt är inte alltid samma sak

Nä, fint kan ingen säga att det blev, där i vardagsrumsfönstret med alla omaka krukor.
Men funktionellt, absolut. Nu ska de växa sig till stora tomat- och chiliplantor som förhoppningsvis ger massor med skörd! En omplantering till blir det förstås.
För övrigt blir det lugnt på planteringsfronten i år. I landet ska det bara sättas lite sallad, rädisor och sockerärtor. Eventuellt eventuellt även potatis.
Smultronen är också försådda men tar sig långsamt och dåligt.
Ja och så ska lite bärbuskar sättas också. Eller i allafall någon i år. Tror jag.

6 kommentarer:

  1. Jag sådde smultron en gång men det kom aldrig några bär till sommaren, så det kändes lite tråkigt. Så nu köper jag smultronplantor istället, de revar sig ju så man får många till slut :-). Hoppas att du har bättre hand med dina små plantor så att ni får gott om smultron redan i år!
    Roligt att ha sått själv! Det kliar i fingrarna på mig och jag vill köpa massor med fröer! Men av erfarenhet vet jag att jag är så dålig på att sköta dem så det är nog bättre för mig med lite färre och större plantor. Hehe. Vi åker alltid på trädgårdsrunda till våren och på Åbergs i Ystad har de alla sorters blommor, kryddor, sallader mm så jag får vänta tills dess jag :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också köpa små smultronplantor och har hört att det är svårt att få fröerna att ta sig. Men det var absolut värt ett försök i år. Än så länge ser det inte ljust ut...
      För övrigt tar vi det lite lugnt med trädgården i år. Jag vill ju göra hur mycket som helst där, men huset måste prioriteras först.

      Radera
  2. Jag tycker det ser jättefint och mysigt ut.
    Ett tyckande från en som gillar det där omaka ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har egentligen inget emot omaka, men det beror sig som just på var. Just vardagsrummet/matsalen är det rum i huset som vi har försökt göra lite mer stilrent... och då ser de omaka krukorna vääääldigt omaka ut :)

      Radera
  3. Jag tycker att det ser jättefint ut!

    SvaraRadera
  4. I år ligger jag nog bara nån vecka efter dig med mina tomatplantor :-)

    SvaraRadera