söndag 9 mars 2014

Bra helg!

Det har verkligen varit en prima helg, trots halsont och en förkylning i bakhåll. Det har varit så mycket vår. Maken har haft premiär på golfbanan, vi har jobbat tillsammans i trädgården och vår fina fina hund har varit alldeles härligt sprallglad, men ändå lyssnat helt fantastiskt bra både lös i skogen och i trädgården.

Inför sommarens målning är nu murgrönan borttagen runt balkongstolparna och buskarna som växer nära huset är klippta så att det går att komma åt väggen ordentligt.
 I rabatterna har det äntligen poppat upp lite krokus och nu hoppas jag att rådjuren låter dem vara.

 Och minsann, är det inte scilla på väg upp?
 Bakning har det blivit också. Nittio bullar och femtio tekakor.
Ja och så femårskalaset igår, trippen till Trystorps ekäng, fixande i rabatterna, rallylydnad på gräsmattan och utöver det en hel del soffmys och till och med någon extra tupplur. Egentligen har jag ju mest stuffat runt och tittat på blommorna och lyssnat på fåglarna och ändå känns det som om vi har hunnit med en hel massa.

Nu hoppas jag att förkylningen på lur drar sig tillbaka, för nu laddar jag för arbetsvecka!

4 kommentarer:

  1. Oj, vad jag fick vårkänslor när jag läste detta! Nu är det nästan så att jag saknar min trädgård :-D. Men bara nästan, ska se till att fixa min balkong riktigt blommig och fin. Jättefina bilder! Kul att Cosmos är så duktig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det går ju att fixa massor på en balkong. Mina balkonger brukade vara så fulla av växter att man knappt fick plats där själv :)

      Radera
  2. Tre krokusar finns i rabatten mot havet till .., det är allt. Jo, några till som dyker upp där jag minst anar det ,-) Och tänk, vilken lycka att ni fick tag i huset! Så helt perfekt det verkar för er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började med att gå och kika på krokusarna när jag kom hem efter jobbet, och jodå, de stod kvar :)
      Och vi är så himla glada över det här med hus och trädgård, även om det emellanåt känns en aning kärvt både i plånboken och tidsbanken med allt som behöver göras.

      Radera