tisdag 25 februari 2014

Vår i luften!

Det är VÅR i luften, sådär så att man blir alldeles sprallglad.
Så att man kan gå en sväng utan mössa och så att solen värmer och så att solen skiner för fullt när man slutar jobbet klockan fyra! Och fåglarna sjunger vår och koltrasten flöjtar för fullt inne i stan.

Vi gick på vårjakt med barnen på jobbet och hittade massvis med snödroppar, både i trädgårdar, längs husväggar och längs vägen.
 Och i söderläge är påskliljorna riktigt på g.
Och i grannens trädgård är det precis alldeles gult av vintergäck.

Det är så himla himla härligt!!!

I vår egen trädgård sticker det just bara upp lite grönt, sådär så att man ännu inte har en aning om vad det ska bli. Och rådjuren har redan botaniserat friskt i landen. Jag är lite kluven, för det är urmysigt att ha dem inpå knuten, men jag önskar verkligen att de ville låta mina blommor vara ifred.
Och bäcken bakom huset porlar så härligt, men ännu har Cosmos inte badat i den utan bara tagit ett skutt över.

Tjoho, tralla, det är VÅR i luften!

5 kommentarer:

  1. Jag ar inte sett några blommor alls ute, konstigt... jag bor ju ändå rätt långt söderut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite konstigt. Jag tycker annars att det ges vårrapporter från många delar av landet. Så härligt!

      Radera
  2. Ja det är underbart! Men törs vi verkligen tro på det? Min mormor säger att när man tror att våren är här så kommer det sju vintrar till (bakslag) innan den riktiga våren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag tror att det kommer både snö och minusgrader igen. Säkert flera gånger... Men då blir det fler tillfällen att känna sig så här vårsprallig ;) (ja inte när snön och minusgraderna kommer, men när de försvinner igen).

      Radera
  3. Nu har jag också hittat snödroppar och jag börjar så smått tro på att det är sant att det ÄR vår. Alla eventuella bakslag nu (som antagligen kommer) ska jag ta med ro. Nu ska här sås frön och planera för sjösättning av båtar. Vi var på Båtmässan i dag och den i sig är ett vårtecken. Ha det gott!

    SvaraRadera