onsdag 5 februari 2014

Underbart är ett bra ord

Ja, kära nån.
Kan man säga.

Vi har haft underbara femåringar!
Jag menar, titta bara på den här bilden. Det är i gymnastikhallens omklädningsrum och inte en enda påminnelse behövdes...
 Bilen har varit mindre underbar. När jag hade hämtat Cosmos på dagis ville den inte starta. Nu står den på verkstad igen, men ska förhoppningsvis vara åtgärdad redan i morgon eftermiddag.
Dessvärre ska vi jobba i morgon dag.
Dessbättre har vi underbara vänner som ställer upp och lånar ut en bil så att vi kan ta oss både till jobb och hunddagis i morgon.

Ja och eftersom bilen inte startade fick Cosmos och jag oss en betydligt längre promenad än tänkt. Det kan ju förstås aldrig vara fel.


6 kommentarer:

  1. Fem år är en underbar ålder! Jag har nästa femåring på g här i mars :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sex, sju är inte så tokigt det heller. Kul med två stora barn :)

      Radera
  2. Låter härligt, mossfolk .., med såna vänner!
    Och mindre trevligt när bilen kärvar ..., aj, aj, så beroende man är av den när man bor lite vid sidan av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig stenrik på den fronten. Och bilen är ett måste just nu, främst faktiskt för att Cosmos ska till dagis.
      Nu får den gärna tuffa och gå ett tag!

      Radera
  3. Ja har betydligt äldre barn än 5 år o inte ser det ur sådär fint i man hall för det. De har tydligen gått på fel dagis ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du vet, de här barnen går på förskola ;)

      Radera