söndag 23 februari 2014

Ullared


Nu har jag fått en ny erfarenhet... jag har varit på Gekås.
Sanningen att säga har jag aldrig haft någon större längtan efter att åka just dit. Samtidigt känns det som ett ställe man bör ha besökt någon gång. Många har sagt att den dagen det är dags för barn, ja då är Gekås ett prima ställe att åka till. Och därför blev det nu en tripp dit tillsammans med mamma.



 Vi bodde på Ullaredsgården, ett så himla mysigt litet Bed and Breakfast!
Eftersom det var fel säsong var vi de enda gästerna, men fick en finfin frukost ändå. 700 meter från Gekås, men det kändes som ute på landet. Skog bakom och bums vi kom dit fick vi följa med ut och titta på gässen -jag var förstås såld redan där :)


 Gäss inne och ser ni gässen där ute?
Absolut alldeles jätterent var det också. Renare än något hotell jag någonsin bott på...


 Shopping blev det förstås också en del.
Den blivande mormodern var vildast när det gällde shoppandet och nu har Pricken sådana bra saker som täcke till spjälsäng, sängkläder, kudde till såväl vagn som säng, skötbädd, babyfiltar, bodys och byxor och en del annat.


Ja, Cosmos gick förstås inte lottlös. Han fick både nya knutar, godis och halsband.

Det var en upplevelse, absolut.
Och det bed and breakfast vi bodde på skulle jag kunna besöka igen.
Men Gekås... nä, det behövs nog en lång återhämtningsperiod först!

3 kommentarer:

  1. Jag tillhör gänget som inte varit på Gekås... än? Säkert inget stort sällskap numera.

    Säger som du, ingen större längtan dit men vore väldigt intressant se stället. Jag har svårt för att shoppa loss bara för att shoppa. Jag är mer personen som köper saker om jag behöver dem. Så då kanske Gekås blir ett problem? Får väl köpa på mig några års lager av plastpåsar och tvättmedel kanske :-))

    Jag lär inte få med mig M dit! Kanske kompis B i så fall. En tjejhelg.

    Åkte ni hemåt med trötta fötter? :-))

    Tack för tipset om boendet. Det kan ju vara trevligt bo där i så fall. Affären ger ju många arbetstillfällen till bygden i alla fall. Både på affären och runtom den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också svårt att shoppa bara för att shoppa och jag avskyr dessutom att gå i affärer. Men att handla saker på Gekås är inte svårt alls faktiskt :) Alldeles särskilt inte om man ska ha barnsaker -det finns mycket och det är billigt (fast förstås inte billigare om man lägger till resan dit och boende...).

      Radera
  2. Tack för de fina orden och hjärtligt välkomna åter.
    Om det kan vara av intresse?, här är ett år med gässen på YT, http://youtu.be/ImcEp-odKKk

    SvaraRadera