söndag 2 februari 2014

Töväder

Blä, säger jag om tövädret.
Vattendroppar på rutan och min fina snögrubbe har rasat ihop i en hög. Någonstans däri ligger en brun mössa, en morotsnäsa och två halva potatisar som senast igår var ögon.

Småfåglarna räddar upp det hela. Kvittrar hoppfullt och uppmuntrar till att se sig om efter vårtecken, trots att det ännu bara är andra dagen i februari.
Björken har haft hängen hela vintern, men det känns ändå lite vårigt. Jag börjar fundera på vad som kommer att komma upp i rabatterna så småningom. Och vid fågelmatningen har vi nya gäster; tre stycken grönsiskor.

4 kommentarer:

  1. Igår snöyra, idag tö. Natten mot idag regnade det dessutom.
    Nåja, jag hörde fåglarna kvittra som galna ett tag idag - det var när solen sken - och livet vände plötsligt åter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag hörde koltrasten i morse! Det gjorde min dag :D

      Radera
  2. Psst - jag har inte glömt tvättmaskinen. :) Men jag är ju sjuk och vill i n t e smitta er.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, har förstått att du är sjuk. Krya på dig!!!

      Radera