onsdag 12 februari 2014

Ridtjej

Idag fick jag äran att följa med gudbarnet till ridskolan. Det var absolut en helt ny erfarenhet, detta att vara kund och inte ridfröken. Turligt nog är riddagen just precis den dagen i veckan när jag slutar tidigt.

Ponnyerna var verkligen ursnälla och för att bara ha ridit några gånger var hon riktigt riktigt duktig.
Man skulle kunna tro att jag tycker att det är jätteroligt att hon har börjat rida. Ja, då tror man förstås alldeles rätt :)

Nu hoppas jag att jag får följa med fler gånger!

7 kommentarer:

  1. Min lilla häst tjej !
    Är så tacksam att du kunde följa med, Mira tyckte det var jätte roligt !
    O du får gärna följa med flera gånger :)
    Tusen tack för hjälpen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att hon inte blev alldeles avskräckt :)
      Jag tyckte ju som sagt också att det var roligt!

      Radera
  2. Vad härligt! Vad heter ridskolan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folkatorp. En liten och söt och i allafall de ponnyer som var med idag var sådär suveränt snälla (men hungriga när gräset kommer kan jag tänka mig ;).

      Radera
    2. Misstänkte det! Har hört bra om den!

      Radera
  3. Vilken snäll gudmor du är!
    Själv är jag sämst av alla sämsta.
    Jag förstod liksom inte vad det där gudmorandet innebar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag tycker ju som liksom bara att det är roligt. Och jag tillhör nog kategorin stolt gudmor :)

      Radera