tisdag 4 februari 2014

Nu händer det grejor

Tjoflöjt, så var det tisdag! Kväll dessutom.
Igår tänkte jag slänga in handduken på riktigt. Sådana dagar, som tyvärr är lite mer regel än undantag -dagar som man på tåget stoppar huvudet i en hundpåse och sedan fortsätter i samma anda hela dagen, då är det lätt att bryta ihop lite lätt på kvällen och bestämt hävda att nu går det inte längre.

Men så blir det dagar som idag, när allting absolut känns väldigt mycket bättre och hela vardagen känns helt okej igen.

Cosmos däremot tycker inte att vardagen känns okej.
Cosmos tycker att livet är pest och pina.
Cosmos husse har nämligen varit ute i trädgården och ryckt upp hans staket... och han fick inte ens hjälpa till!
På gatan står stora läskiga maskiner parkerade och i morgon ska de börja borra och gräva. I hans trädgård!
Hårda tider för en trefärgad spaniel :)
Det ska bli så skönt när bergvärmen är klar och betalad. Det är liksom först då vi på allvar kan börja spara till det där badrummet som måste totalrenoveras eftersom där är en massa fukt.
Projekt projekt.

4 kommentarer:

  1. Å, det är så hemskt att må illa! Usch! Hoppas att det ger sig snart. Min moster mådde faktiskt illa i nio månader .., det låter väl trösterikt ,-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, har jag klarat första hälften ska jag väl klara andra också... kan man ju tycka :)

      Radera
  2. Jag hoppas verkligen att du slutar att må så illa! Det måste vara vidrigt! Själv har jag aldrig mått så bra som under mina graviditeter och lätta förlossningar har jag också haft! Tänk att det ska vara så olika!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag slutat hoppas - det bliir en bonus i såfall... ja om illamåendet försvinner. Men nu försökte jag ju lägga fokus på en bra dag och blivande bergvärme :)

      Radera