lördag 1 februari 2014

Melodifestivalen, deltävling 1

Programledarna: 
En inledningsvis något nervös Nour El Refai och en Anders Jansson som står stadigt. Bra val!

Bidragen:

  • Yohio -Ett bra bidrag som öppning! Aktiv högerarm.
  • Mahan Moin -Nej till klänningen, nej till låten. Nä.
  • Linus Svenning -Tror många röstar bara för den inledningen. Låten till den avlidne brodern. Fint på alla sätt och vis, men inte ett vinnarbidrag i schlagerfestivalen, det tror jag inte.
  • Elisa Lindström -Oj, ett Carolainspirerat uppträdande. Och så plötsligt lite Lena Ph, dock utan mikrofonstativ. Den kommer inte att vinna, men ändå spelas.
  • Alvaro Estrella -Hjälp, nej, ta bort. Det är hemskt elakt att säga, men det här var riktigt riktigt sliskigt jobbigt dåligt. 
  • Ellen -Jag är ju lite såld redan på gitarren. Jag kan bli lite kär så fort jag hör akustiskt plinkplonkande på gitarr. Kanske är det därför jag faktiskt tycker att den här låten var riktigt fin?
  • Sylvester Schlegel -Oh, vilken jobbig röst i inledningen. Oh igen, det här däremot var inte min melodi.
  • Helena Paparizou -Äkta melodifestivalbidrag. Klassiskt. Fläkt i dubbel bemärkelse. Och specialeffekter. Jo, men det är inte så tokigt.
Sammanfattningsvis ett ovanligt starkt startfält.

Pausnummer:
Jag är inte säker på att jag har förstått vad som är pausnummer. Danskarna(?) runt bordet? Överspänt.
Ännu mer överspänt med Gina Dirawi på paddan.

Vidare:
Yohio, ja direkt så klart. Han gjorde det bra... och hade förmodligen gått vidare oavsett.
Linus, andra chansen.
Helena, andra chansen.
Ellen- jaaa direkt! Otippat, men så roligt. Så rätt!


4 kommentarer:

  1. Och för en gång skull håller jag med dig, helt och hållet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul tycker jag, att startfältet var så starkt! Hoppas att de andra deltävlingarna håller samma klass!

      Radera
  2. Här är en som tycker att det var uschligt mest hela vägen, men Ellen var bra.
    Porgramledarskapet kändes vingligt .., kanske det tar sig?
    Eller dåligt manus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag tyckte att de var bra. Mycket trevligare än flera andra år :)
      Och Ellen blev jag riktigt förtjust i!

      Radera