lördag 8 februari 2014

Lördagsmorgon

Ett kort Ring så spelar vi och Melodikrysset redan klockan åtta.
Ljus ute.
Liten morgonpromenad med finhunden, span på hackspettarna i tallen -ja vi står under och spanar uppåt lika mycket båda två. Däruppifrån hörs trumvirvlar och snart får han svar från bara några träd bort.

Frukost. Te och scones och vi plockar fram pv:s plommonmarmelad, den som vi har sparat för att plocka fram framåt vårkanten (nä, jag vet att det inte är vår riktigt än).
Vid fågelmatningen är det full aktivitet. Jag trodde att de skulle ha försvunnit nu när det varit så mycket maskiner i trädgården, men grönsiskor, talltita, bofinkar, nötväckor, pilfinkar, blåmesar, grönfinkar och talgoxar flyger fram och tillbaka och jag känner mig alldeles lycklig över att ha detta alldeles utanför köksfönstret.
Sedan flyttar vi in i vardagsrummet, lagom för finalen med Sven.
Tulpaner både på bordet och i fönstret och de har stått en vecka och några börjar se aningen hänginga ut, men ger en så härligt vårig känsla.
Åh vad det är härligt med lördag!

2 kommentarer:

  1. Ser så mysigt ut alltihop. Vet du jag tycker tulpanerna är vackra när de börjar hänga lite.....de liksom blir lite mer vilda då än när de är precis nyköpta och strama. Egentligen är de vackra i alla stadier. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också att de är fina även när de blivit hängiga. Och det är mysigt!

      Radera