söndag 9 februari 2014

Hopp om vår i trädgården

För min del får det gärna vara snö ett tag till. Om det är vinterväder.
Vad jag däremot känner mig lite gnällig över är några timmars snöande, som övergår i regn, som sedan övergår i snö igen. Det kan ge vem som helst vårlängtan!
Därför har jag varit runt i trädgården och letat vårtecken idag. Det är ont om dem ska jag säga... men hopp om liv finns om man tittar noga! Den nionde februari. Nitton dagar kvar till vårmånad.

Fråga mig inte vad det är som kommer.

Dessutom har jag löst en liten del av kantstenen till rabatt. Efter veckans bergvärmeborrande ligger det en perfekt stenhög på baksidan. Det kommer inte att bli mycket trädgårdsfix i år. Men lite. Stenar längs rabattkanten till exempel!
Behöver jag säga att det känns underbart med en trädgård?!

8 kommentarer:

  1. Bild två ser ut som kärleksört.
    Fint med sten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har vi massor av kärleksört i rabatten :)
      Och jag tror att det kan bli bra med sten... frågan är bara om vi ska ha det runt alla rabatter eller bara de på framsidan... De runt huset ska ju så småningom bort... eller flyttas ut. Ett år i taget.

      Radera
  2. Säger som Giggi. Bild två är kärleksört.
    Bild ett kan va skilla, men är absolut inte säker.

    Ja vill ha vår måndagen efter sportlovet. Barnen skall kunna åka skidor o skridskor o njuta av fina vintetdagar. Men på måndagen vill ja ha snödroppar o talgoxens vårläte hela dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Talgoxen är i full gång redan nu och för en vecka sedan hörde jag koltrasten. Det tycktes dock vara en engångsföreteelse...

      Och jag håller med precis -snö till sportlovet, därefter vår på bumsen.

      Radera
  3. Bild ett ser iaf ut som de påskliljor som börjat titta upp i vår rabatt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas ju på både krokus, snödroppar, tulpaner och påskliljor. Spännande att se vad som kommer och hur många lökar som behöver petas ner i höst. Vårblommor är ju viktiga saker :)

      Radera
    2. Själv glömmer jag ofta vad jag har planterat och vågar knappt röra i rabatten, förrän det verkligen kommit upp på riktigt. Ofta blir det riktiga överraskningar!
      Och tänk, så roligt för er att få följa med er alldeles egna trädgård nu snart vårtider!

      Radera
  4. Elisabet; Det ska bli jättekul att se vad som kommer upp... och jag törs förstås inte röra någonting alls än... ja bortsett från allt gammalt som nu behöver klippas bort. Det får bli till helgen kanske... eller en annan helg :)

    SvaraRadera