onsdag 19 februari 2014

Från grönt till randigt

Nu tycker jag i sanning att maken förtjänar att njuta lite av sitt sportlov.
Vårt tidigare väldigt gröna sovrum med väldigt väldigt sunkigt golv...
 ...är numera ljust med en väldigt randig fondvägg och ett ekgolv.
Nu är det nästan så att jag inte vill sätta in vår urgamla säng med extra madrasser eftersom det sticker upp en massa fjädrar, men vi kan ju inte gärna sova på golvet.
Och när vi åter fått in sängbord, sänglampor och tavlor tror jag inte att väggen kommer att se riktigt lika randig ut.
Nu tycker jag att det börjar kännas som om vi börjar sätta vår prägel på i alla fall delar av huset. Ett rum i taget :)

6 kommentarer:

  1. Ja, snyggare blev det, men själv har jag fått nog av randiga tapeter genom årens lopp (70-talet .. vi hade grönvitrandinga tapeter i hallen) och känner mig då som i ett fängelse ,-)
    Jag tycker att det är så svårt med tavlor och annat när det är randigt.., för mig blir det rörigt.
    Men ni kommer säkert att trivas utmärkt!
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade inte alls tänkt oss randigt -det var lite ett budgetalternativ. Och ränderna skulle dessutom vara åt andra hållet. Men jag tycker ändå att det känns bra och väldigt väldigt mycket fräschare. Hur det ser ut med tavlor får vi se. Jag har aldrig haft en randig vägg tidigare :)

      Radera
  2. Svar
    1. :) Det blev väldigt väldigt randigt... Men jag tror att det kan bli bra när vi får in möbler och så. Och ännu bättre när vi någon gång i framtiden investerar i en säng med sänggavel som går upp lite.

      Radera
  3. Gillar det skarpt, rummet blev större och ljusare.

    SvaraRadera
  4. Åhhh, vad jag skulle ha velat ha era gamla tapeter! :-)

    SvaraRadera