måndag 24 februari 2014

04.30

Jag kan alldeles ärligt säga att jag inte studsar ur sängen de dagar klockan ringer 04.30. Katterna och hunden lyfter på sin höjd på huvudet. Maken grymtar och drar täcket upp till öronen så att tårna sticker fram i fotändan.

Nu har ni sju veckor till påsklovet och sedan är det bara sex veckor kvar till semester, säger jag till de trötta fyrbenta som åter har lagt ner sina huvuden och somnat om.

Efteråt tänker jag att jag nog sa det mer till mig själv. Morgonpigghet i all ära, men klockan halv fem är det ju nästan natt fortfarande.

2 kommentarer:

  1. Huvvaligen! Inget jag skulle fixa!

    Beundransvärt gjort av dig!

    ... å när somnar Du ikväll då efter denna arla morgon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sådana morgnar en till två gånger i veckan. Och de dagarna är egentligen de allra bästa, för bortsett från när man har eftermiddagsmöte (apt), slutar man två och får därmed hela eftermiddagen fri! Underbart!!!

      Radera