lördag 4 januari 2014

Ur led är tiden...

...eller?

Jo, jag skulle gärna ha snö! (fast inte nu lagom tills vi ska börja jobba. det vore väl typiskt om det skulle komma snö och bli en massa förseningar första veckan)
Och jag är kanske inte jätteförtjust i att någon har hittat potatis i landet och en annan stora syrénknoppar och en tredje vittnar om ett träd i full blom.

Men...

vi har ändå mörkret. Det är den mörka årstiden.
och träden är alldeles kala.
och värst mycket blommor är det inte heller.

Och det kanske ändå är tillräckligt för att vårhoppet och vårkänslan inte kan försvinna. För jag kände mig nästan lite vårsprallig idag när jag såg att det stack upp lite grönt ur bädden av fjolårets nedvissna ormbunkar. Och när jag upptäckte en massa jordgubbsblad i landet.
Ska vi bli snuvade på vintern hoppas jag i allafall på en lååååång vår!
Och bäst av allt. Sakta sakta, men säkert, kommer ljuset åter och dagarna blir längre!

2 kommentarer:

  1. ...och själv upplever jag hösten som aldrig vill ta slut! *suckar tungt*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, jag har tyckt så fram till idag. Men nu kändes det lite hoppfullt igen :)

      Radera