torsdag 2 januari 2014

Tuffa tider

Det kommer att bli tufft det här, att börja jobba igen.
Ja, inte för min del, inte om det fortsätter som igår och idag. Två dagar i rad har jag inte behövt bosätta mig i badrummet det första jag gör!
Halleluja så att det förslår. Hoppas att det håller i sig!

Nä, tufft kommer det däremot att bli för övriga skaran. När jag kvart i sju buffar på maken och frågar om det inte var idag bilen skulle lämnas in grymtar han bara och drar täcket över huvudet.
När jag kliver upp jamar förvisso kattdamerna hoppfullt om frukost, men återvänder omedelbart till sängen när de förstår att jag inte tänker utmana ödet genom att dra upp någon burk blötmat.
Och Cosmos ser förvirrad på gränsen till förtvivlat väck ut. Stapplar mödosamt ett par mycket trötta steg ur sängen men vänder sedan och lägger sig med en djup suck för att sekunderna senare åter snusa ikapp med hussen.

Så det kommer att bli tufft det här, på tisdag. Med en hel vårtermin framför oss.
Tur att vi har några lediga dagar kvar först :)

5 kommentarer:

  1. Ja jag vet precis vad du menar.....idag gick maken till jobbet. Varför han ska envisas med det två dagar i den här veckan fattar jag inte. ;-)
    Han fick gå upp på övervåningen och övertala Roxy att kliva ur sängen så att han kunde ta en morgonpromenad med henne. Hon såg sååå sömnig och förvirrad ut hon med. Själv larvar jag runt i tofflor och kofta. Dricker te, kaffe och sitter och läser i granens sken.....ja det blir nog tufft att börja jobba igen på tisdag. ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är inte lätt :) Fast visst är väl Roxy hemma på dagarna även när ni börjar jobba?
    Själv känner jag mig lite redo att dra igång en ny termin, men vet att jag ändå kommer att ha viss ledigheten-är-slut-ångest på måndag kväll.

    SvaraRadera
  3. Usch för att må illa! Jag har kräkts i m å n a d e r och behövde aldrig nån grav.test-grej .., jag visste precis när illamåendet satte igång! Hoppas att du klarar dig bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hållit på med det i nästan tre månader, så det får gärna räcka nu. Och peppar peppar, två bra dagar nu!

      Radera
  4. Jo, hon håller sig hemma på dagarna sen när vi jobbar. Hon har katterna och så har vi väldigt nära hem till henne. Anders går lunchpromenader med henne om han inte är bortrest och jag slutar tidigt/är ledig på fredagar så det känns aldrig som att hon får några långa dagar utan oss.
    Vi lärare börjar med studiedag på tisdag och det är nästan värre än att börja direkt med barnen. Har svårt att sitta still första dagen sådär.

    SvaraRadera