lördag 25 januari 2014

Treårskalas

Idag har vi varit och firat en treåring -damen till vänster.
För den som tycker att barnen ser suddiga ut kan jag bekräfta att skärpan ligger bakom dem...
Jaja.
Det är tveklöst den absolut mest tacksamma treåring jag någonsin gett presenter till! Jag är fortfarande lite förundrad :)
När jag räckte fram påsen med tre paket valde hon ett och frågade om det gick bra att hon tog det.
När vi sade att alla var till henne tittade hon på paketen och sade att de var så fina...
Varje pakets innehåll tittades det mycket noga på. Pärlplattorna fick ett "ÅH, sådana där till pärlor!" och
figurpärlorna fick ett "tack, precis vad jag har önskat mig!"

Ja och så var det kakor och tårta och fler gäster såklart och en massa prat runt bordet medan barnen roade sig på olika håll. Cosmoshunden hälsade så snällt på treåringens tio månader gamla lillebror och lät sig villigt undersökas av lilla Wilma, åtta månader. På vägen hem pratar vi om hur skönt det är att han, även om han blir väl glad ibland, ändå är så himla snäll med barn. Kanske är barnvanan också till stor del den nyblivna treåringens förtjänst -det var ju trots allt henne han tillbringade sin sjövilda valp och unghundstid mest med (hon var en av få barn som vågade vara i närheten utan en massa vuxen inblandning ;).

När vi ska gå hem säger den lilla damen att "tusen tack för att ni kom".
Och jag tycker att det var himlans trevligt med ett treårskalas sådär på lördagseftermiddagen.

2 kommentarer:

  1. Så härligt! Ofta ser man ju hur barn bara sliiiiiter upp paketen och knappt hinner uppfatta vad där var, egentligen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror kanske att det är det allra vanligaste i den åldern -just att slita upp och sedan knappt hinna titta på vad som är i :)

      Radera