torsdag 9 januari 2014

Pling i inkorgen

Jo idag ska jag tala om, har det plingat in en bild från arbetskamraten i min inkorg. Mailet är märkt "vårtecken" och bilden är tagen på förskolegården under dagens gråregniga förmiddag...
Jag har accepterat att tusenskönorna slår ut på löpande band i vår gräsmatta, men när maskrosorna kommer, då har det baske mig blivit rent galet.

Det ska bli väldigt spännande att se om de nuvarande sex plusgraderna och spöregn slår om till minusgrader och snö under natten, såsom det är sagt.
Spännande och högst troligt väldigt halt.

5 kommentarer:

  1. Är du sjukskriven nu? Ta det lugnt och ta hand om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejnej, jag är inte sjukskriven. Och det har faktiskt fungerat skapligt bra :)

      Radera
    2. Skönt att det funkar bra! :)

      Radera
  2. .....och NU kom vintern äntligen till Stockholm. Jag hade nästan börjat tycka att det kan kvitta....jag som egentligen älskar vintern! Men det är ju ingen idé att börja längta efter våren i januari. Man vet ju att det blir vinter ändå och då är det skönt med RIKTIG vinter inte en massa regn.

    Ha det gott!

    Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den kommer ju hit med. Och jag håller helt och fullt och precis med dig :)

      Radera