söndag 26 januari 2014

Ljufvliga morgon!

För första gången på drygt fyra månader vaknade jag utan att må illa!
Vaknade halv sju och steg upp klockan sju -pigg och på hugget. Gav Cosmos frukost och kattdamerna blötmat utan att behöva rusa till badrummet.
Fyllde på fågelmat och åt frukost och tyckte att det smakade finfint.
Tog en längre promenad med Cosmos utan något enda besök bakom en sten.

Halleluja!

Det varade ända till dess att vi åter var nästan hemma och jag såg (eller snarare kände lukten av) något äckligt. Då var det kört förstås men...
ÅH det här har verkligen varit en alldeles totalt underbar morgon!

10 kommentarer:

  1. Det är väldigt orättvist att en del mår så illa och en del inte alls! Undrar varför det blir så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är värt det varenda sekund!

      Radera
    2. Hu så hemskt jag skulle ha tyckt det vara att må så illa varje dag! Beundrar att du tar det så coolt! Min blogg skulle varit en köagosång varenda dag om jag haft det så!
      Skönt att det var bättre på morgonen idag. Nu verkar du ju tack och lov inte tycka att det är så hemskt :-).

      Radera
    3. Kattalena; Det är lite fascinerande hur anpassningsbar man ändå är. Hade det varit så här i vanliga fall hade jag tyckt att jag var jättemagsjuk. Nu slinker jag bara in "på vägen". Jag kan till och med äta frukost, gå iväg och sedan bums äta en ny frukost. Dessutom är det faktiskt väldigt mycket bättre nu än för bara någon månad sedan. Och så länge Pricken mår bra gör det inget! :)

      Radera
    4. OMG. Låter hemskt för mig ;-). Men visst, man anpassar sig säkert. Du vet ju vad det beror på och det underlättar ju såklart! Jätteskönt att pricken mår bra, hehe. Men är det inte en konstig sak av naturen att ordna det så? Vad är det för nytta med att inte må bra liksom? Jätteskönt att det är bättre nu och hoppas du snart är helt förbi det! Ha en superfin vecka!

      Radera
  2. Va! Nämen! Nämen va!
    Detta har jag totalt missat!!

    GRATTIS!!!

    Ja inte till illamåendet såklart, men till Pricken. :-)

    SvaraRadera
  3. Ulrika: det gäller att hänga med :) !

    SvaraRadera
  4. Elisabet - ja verkligen. :-)
    Jag är inte online lika mycket numer, hinner inte läsa allt alla skriver så det är väl därför jag missat.

    Såå kul! En bloggbebis!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plötsligt händer det ;) Jag skrev om det redan för en månad sedan, men du har ju haft alldeles fullt upp med jobb och flytt och grejer :)

      Radera