onsdag 15 januari 2014

Litet snopet

På jobbet idag pratade vi om varm choklad och ostsmörgås. Åh, så sugen jag blev på det då.
Tidig dag och planen var att ta en promenad med Cosmos och sedan kalasa på just den där varma chokladen. Men... som bekant snöar det ju fortfarande. När jag hade ägnat femtio minuter åt skottning och Cosmos hade ägnat lika lång tid åt att leka i djupsnön i trädgården, då var i allafall jag riktigt varm och inte det minsta sugen på vare sig varm choklad eller någon promena. Cosmos hade dessutom en massa snöklumpar i allt behäng.
Jag kan inte riktigt kasta ut julblommorna när de blommar som bäst...

Det är så himla mysigt och fint ute just nu.
Fast det kändes allt lite snopet att tappa suget på den varma chokladen när man ägnat en halv dag att se fram emot den.
Hårda bud ;)

3 kommentarer:

  1. Hehe, ja lite snopet är det allt efter så lång längtan ;-)
    Mycket fin utsikt genom fönstret o fina blommor också! Klart de ska få vara kvar när de är så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä... inte så länge det är januari/februari och en massa snö. Sedan får jag nog vårkänslor och då åker de ut i allafall :)

      Radera