torsdag 30 januari 2014

En alldeles vanlig torsdag

Torsdag morgon. 
Jag vaknar klockan fem och är absolut klarvaken. Chipper märker det förstås och börjar bums trampa. Hon har sovit bredvid precis hela natten.
Cosmos snarkar. Den sjuke maken likaså.

Idag är det sen arbetsdag.
Lika mycket som jag tycker om tidiga dagar, lika lite tycker jag om de sena. Heeela dagen försvinner. När jag kommer hem ikväll är det mörkt. Och jag är trött. Det blir just absolut ingenting gjort.
Morgonen är mest bara en väntan. Jag har inte ro att göra något direkt då heller.
Frukost och P4 Örebro.
Ett tänt ljus. Kvar från i julas.

Chipper sätter sig på stolen mitt emot. Lite småsur för att blötmaten dröjer.
Chatter har jag inte sett till.
Cosmos sover.
Maken likaså.
Pricken är vaken. Igårkväll sparkade han på sin pappa för första gången.

En vanlig torsdag. Den sista veckan i januari.

2 kommentarer:

  1. Och fastän jag gjort det fyra gånger sitter jag ändå här och blir väldigt avundsjuk på bebissprattel inifrån :)

    SvaraRadera
  2. Vill bara säga grattis till er båda. Sååå roligt att se er familj växa fram och följa alla händelser som bildar ert liv. :)
    //Husan

    SvaraRadera