måndag 20 januari 2014

Det här med att köpa kläder

Idag blev det lite kris och panik. Det blir det när garderoben blivit ytterst liten och dragkedjan till favoritkjolen helt oväntat går sönder. Jättesönder.

Jag kan så insiktsfullt bara konstatera att det här med att beställa kläder på nätet absolut inte är min grej.
Nu är shoppa kläder i affären tyvärr inte heller min grej.
Det är högst troligt en kombination av snålhet, lathet och ett förfärligt dåligt tålamod...

Just så.
Eller bara det.
Ja vad väljer man för bild till ett sådant inlägg.  Det blir garanterat inget modellande (i för övrigt ännu inte anlända käder)...
Lite taggigt och isigt kändes bra.

5 kommentarer:

  1. Hehe, ja lite jobbigt är det allt när magen börjar få svårt att få plats i de vanliga kläderna. Jag hade mycket tights (eller det har jag ju alltid… hehe). Det var ju praktiskt. Annars är det minsann inte så lätt att hitta nya bra kläder inte. Speciellt inte mammakläder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min garderob var absolut inte anpassad för ett sådant här tillstånd. Jag har i stort sett bara kläder som suttit ticght -tighta jeans, figursydda klänningar och kjolar med snäv midja. Det är inte alls så att det syns särskilt mycket än, alls, men det fanns liksom inte ens ett par centimeters marginal...
      Leggings har jag investerat i. Nu måste jag bara ha något till. Helst så lite mammakläder som möjligt -de kostar ju så mycket mer och ska bara användas några månader.

      Radera
  2. Mitt bästa tips är också leggings. Och tunikor! För att få ut det mesta av dem, köp redan nu ett par med diskret amningsfunktion (om du planerar att amma vill säga)! Finns mkt på rea nu! /Van internetshoppare/eremitpålandet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, leggings och tunikor är ungefär vad som klickades hem igår. På bästa reapris... Pessimist som jag är (eller i det här fallet har blivit?) har jag bestämt mig för att inte köpa något gravid/amningsplagg eller någon bebissak före vecka tjugo. Ungefär en vecka kvar ;)

      Radera
    2. Åh! Våga Vara Optimist! :)

      Radera