söndag 12 januari 2014

Äntligen en diskmaskin!

Ja, jag vet att det är ett lyxproblem, detta att inte ha en diskmaskin.
Och jag vet att det finns de som inte alls har något emot att diska. Min arbetskamrat hade inga problem att diska för hand trots att de var en stor familj med fyra barn.

Men jag har länge länge önskat mig en diskmaskin. På mellandagsrean var den här nedsatt med nästan 40 procent och då slog vi till. Sedan har den stått i förrådet, för köket är platsbyggt och det behövdes bland annat slås ut skåp, sättas t-rör och så vidare.

Och så IDAG! När kranen läckte och vi behövde ny blandare (det tillkommer liksom saker hela tiden), då ordnades det också med diskmaskinen. Hela dagen har maken fixat och donat, sågat och skruvat, borrat och svurit så att det osat över gamla rör... Och nu står den på plats!
Det är baske mig också en sorts lycka.

12 kommentarer:

  1. Åhå, om han svurit och borrat och fört sånt liv så förstår jag att du inte hörde när jag ringde ;D. Diskmaskin är allt en liten lycka, håller med du <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg först nu, men ringer dig i morgon kväll :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, absolut så bra det kunde bli. Allt nytt ser ju lite malplacerat ut i det gamla köket, men det känns underbart med en diskmaskin!!!
      Lyx i kubik :)

      Radera
  3. Diskmaskin är underbart! Det var det första vi köpte för pengarna vi fick i bröllopspresent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi flyttade från lägenheten sa jag att det var det absolut första vi skulle skaffa. Men så var det så mycket annat som kändes viktigare när vi väl kom till huset att diskmaskinen halkade ner på prioriteringslistan... Dock inte så värst jättelångt ner :)

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, det känns nog bestämt så :)

      Radera
  5. Näst tvättmaskinen är diskmaskinen min största vardagslycka - så jag förstår dig precis! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tvättmaskinen tar jag så för givet, men det är förstås också riktig lyx!

      Radera
  6. Och jag tror att du vet att jag är en som gärna diskar för hand ,-)
    Men är glad för din skull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och inte för mitt liv kan jag förstå det. Jag sa ibland att om det här äktenskapet skulle gå i kras då skulle det vara disken som var orsaken ;) Om man säger som så, är väl ingen av oss värst förtjusta i det här med att diska. Och om man säger som så är en av oss betydligt mer tolerant när det gäller diskberg. Det är inte jag.

      Radera