lördag 7 december 2013

Vinterparadis

Jag lever som liksom i mitt vinterparadis!
Med småfåglar och rådjur och ekorre och så en hund som helst vill vara ute i sin trädgård hela tiden.
Med tända ljus och lussebullsdoft blandat med kaffedoft och stjärnor och ljusstakar.
Adventsmusik.
Jag alldeles älskar när det är så här!
Vi hade däremot missat den där lilla detaljen med snöskyffel. Kvastar och spadar i all ära, men när det kommer dryga decimetern snö är en skyffel rätt bra. När jag gick gatan ner i går var nästan alla ute och skottade. Maken fick svänga förbi Dollarstore på vägen hem från jobbet...

8 kommentarer:

  1. Hi there!
    Your blog is Amazing!
    My is just a simple one.

    Paulo Gonçalves
    http://viajaredescobrir.blogspot.pt

    SvaraRadera
  2. Oj va fint ni bor :-) och oj va med snö, mycke mer än här i Vaplan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser kanske mer ut än det är -någon decimeter bara. Den här helgen har vi haft ett underbart vinterväder!

      Radera
  3. Ja, jättefint bor ni och så vintrigt ni har det!!! Verkar supermysigt med rådjur och ekorrar! Förstår att du njuter :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man har bott mitt i stan i flera år känns det nästan exotiskt när rådjuren går utanför fönstret. Jag förstår ju att det säkert kommer att bli vardagsmat så småningom. När jag tidigare bodde på landet var det ju inga konstigheter alls med rådjur utanför, men man glömmer fort :)

      Radera
  4. Vad härligt, att du trivs och njuter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan man göra annat när det efter en mörk mörk november plötsligt slår till och blir ett alldeles underbart vinterväder?!!

      Radera
  5. Åh vad fint det är Karin! Förstår att du trivs nu när vintern äntligen är här. Det är likadant här.

    SvaraRadera