onsdag 25 december 2013

Granen och det här med att vara ledig

När man för första gången i sitt liv har en egen gran i sitt eget hus, ja då måste den ju förstås förevigas.
Shoppad av en farbror ute i skogen, och var han inte på plats, ja då var det bara att ta sig en gran och lägga pengarna i en plåtburk.

Det är juldagskväll och det känns så oerhört lyxigt, detta att vara ledig. Flera nätter har jag vaknat med ett ryck inpå småtimmarna efter att ha drömt att jag har försovit mig, att bilen inte startar, att tåget är jätteförsenat och andra liknande saker. Och så har jag tittat på klockan och lyssnat till maken, hunden och kattdamerna som snusar ikapp och påmint mig om att jag är ledig.
I nästan två veckor till!

5 kommentarer:

  1. Underbart! Nästa år är jag med i klubben för jullediga! Å förhoppningsvis
    Sen så hoppas jag också på en julgran i vårt egna hus.
    Hus 2014 är vårt mål utan tvekan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att det blir så. Följer ju letandet med spänning :)

      Radera
  2. Vilken vacker gran säger jag (som anser mig vara något av en expert på det området)
    Måste få till en bild på vår gran som i år är både kort i rocken och rund....mycket ovanligt för att vara oss. ;-)

    Men visst är det skönt med jullov när man väl inser att man är ledig. Njut för fullt nu! Hur är det med Cosmos, mår han bättre?

    Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, maken har fått godkänt på granköpet. Jag var lite tveksam när jag först hörde att han fixat ;)
      Och Cosmos är feberfri idag! 38,3 på morgonen och det känns ungefär hur skönt som helst!

      Radera
  3. Och sån här ljuvlig femdagarsledighet just vid jul, torde jag få se i stjärnorna efter under lång tid. Kanske.
    Oj, så utvilad och bra man mår! Och sån fin gran ni har!

    SvaraRadera