söndag 22 december 2013

Effektiv dan före dan före dopparedan...

Idag har vi varit effektiva som bara den. Ja, tvåbeningarna.
Cosmos däremot fick högre feber under dagen och nyss när vi tempade visade termometern nästan fyrtio grader igen. Har han fortfarande feber i morgon blir det ett samtal till veterinären. Det ska verkligen bli så skönt när djursjukhuset i Kumla börjar med dygnet-runt-öppet efter nyår! Det ligger bara en kvart bort.
Kattdamerna är friska men gör ändå inte många knop...
 Här är hur som helst städat och granen är intagen, men kläs inte förrän i morgon!
Och här har handlats,  skruvats bokhylla, gjorts ett litet jularrangemang med torkade apelsiner, fönsterlav och hyacint,  lagts på dukar och julpyntats. Nu står här tomtar lite här och var :)
 Och så har här bakats!
Kokostoppar, sotarmurrar och vörtbröd.
På sidan syns även knäcken...

Lite julgodis med inspiration från landet Halland har det blivit också. För andra året i rad... eller är det tredje kanske... 
Ja, nu är förstås bara smolket den lille hunden.
Måtte han vakna frisk i morgon!

3 kommentarer:

  1. Ja oj vad ni har varit effektiva! Så skönt! Och både kakor och julgodis :-D
    Men jobbigt med Cosmos feber. Hoppas att det blir bättre tills imorgon. Stackarn! Man blir ju så orolig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när det gäller djuren är jag expert på att oroa mig. De är ju liksom mitt ansvar... och mina älsklingar :) Maken är betydligt lugnare än jag i det avseendet.

      Radera
  2. Vad fint ni har när man sitter och tittar på alla bilder. Hoppas nu att Cosmos blir pigg till tomten kommer! Här har vi haft en vända till veterinären idag , gammel hunden hade hittat ett paket med choklad i.... så det blev kräkmedel och koltabletter , men hon är pigg nu så det har nog gått vägen! Det är första gången under mina hundar år som det händer. Hoppas ni får mitt julkort så att jag skrivit rätt adress? Tittar in och kollar hur det är med Cosmos i morgon , du för jättegärna skickat ett sms och tala om hur han mår. Kram på er alla

    SvaraRadera