lördag 2 november 2013

Välkomna till veckobloggen!
Det är faktiskt nästan en hel vecka sedan här uppdaterades.

Under veckan har jag
-haft en massa utvecklingssamtal och suttit av tid när föräldrar inte har dykt upp
-åkt tåget och konstaterat att åkrarna har skiftat från gula och gröna till bruna
-använt mina regnkläder flitigt
-beundrat de här två modiga kvinnorna

under tiden har maken och Cosmos haft höstlov. Jag har fått rapporter om promenader, mys och tränande.
Jag vet också att medan jag har varit på jobbet har hallen blivit färdigmålad, ett lass skräp kört till tippen och dörrarna kärvar inte längre!

Och idag... TADA(!) har vardagsrummet äntligen blivit färdigtapetserat!!!
Vi har förvisso fortfarande ett väldigt mörkgrönt sovrum och en väldigt brun groventré, men i hallen och vardagsrummet är det ljust.
Bygglampan ska förstås inte hänga där. När jag blir lite rikare ska där få hänga en kristallkrona. Vi har sett ut en idag. Det ligger bara "lite" annat före på listan...

5 kommentarer:

  1. Det är härligt med vitt! Fritt fram för ändringsbara färgkombinationer. Vi lät de gamla neutrala sjögrästapeterna vara kvar i många år, allt passade, men nu har vi så pass blekvitt att allt går till det med. Men det blev ändå ljusare.

    Vi flyttade in ett hus -89 som hade allt kvar sen det byggdes -74. Rena frossandet i mörkgrönblommigt och brunt och mörkrött... Utom i det jättestorta vardagsrummet, som hade bleka sjögräsväggar. Tur det, för det var dyrt nog att åtgärda allt grönt-brunt-rött...

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Ja, men det är precis så jag tänker med vitt. Nu är det fritt fram att ändra färg på matta, gardiner, kuddar i soffan osv. Däremot hade vi inte tänkt oss att de skulle bli riktigt så vita som de blev... Men det blir säkert bra med lite möbler och så :)
    Och det är j ä t t e s k ö n t att det är klart. Husets största rum att tapetsera.

    SvaraRadera
  3. Å, vilka härliga kvinnor som tog sats och sa vad dom tyckte!!!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja, verkligen verkligen! Jag tror att de sa det vi alla tycker.

    SvaraRadera
  5. Med beröm godkänt! Vitt är alltid bra. Å vilket fint golv! Det ska ni väl spara!

    SvaraRadera